פרק #24 - האם זה עוד רחוק עד לגטו קאונס... ?

הסתבר שהתליינים הליטאים עשו את מלאכת הדמים שלהם "בהצטיינות" כה רבה, שהפורט התשיעי הפך לגיא ההריגה מועדף ע"י הנאצים גם ליהודים שהובאו מחוץ לגבולות ליטא, בעיקר מגרמניה ואוסטריה, מה שנקרא אז בפי הנאצים "יישוב מחדש במזרח" (בגרמנית: Uebersiedlung in den Osten).

כחודש אחרי האקציה הגדולה ראו לפתע בשעות הערב, קבוצת אנשים גדולה מלווה בשמירה הדוקה החולפת ליד גדרות הגטו. היו שם משפחות עם ילדיהם, לבושים היטב שסחבו איתם גם תרמילי גב וצרורות שונים. כאשר ראו אנשים מאחורי הגדר, פנו ושאלו בשפה גרמנית האם זה עוד רחוק עד לגטו קאונס? לא היינו צריכים לנחש הרבה לאן הם מובלים, הדרך הוליכה אל הפורט התשיעי.. היום אנו יודעים כי היה זה אחד הטרנספורטים הראשונים של יהודי מינכן "אל המזרח" ואחריהם הובאו גם אחרים מארצות שונות באירופה.

.מובאה מדו"ח קרל יגר מה-1 לדצמבר 1941:

25.11.41 Kauen Fort-IX 1159 Juden 1600 Juedinn. 175 J.-Kind. 2934 (Umsiedler aus Berlin, Muenchen u. Frankfurt a.M)

29.11.41 Kauen Fort IX 693 Juden 1155 Juedinn. 152 J.Kind. 2000 (Umsiedler aus Wien und Breslau)

נכתב על-ידי
צבי כץ
לרעייתי אסתר שעודדה ותמכה בי לאורך כל הדרך. לילדי ונכדי: מיכל חגי, דור, טל, אמיר יעל ואיתי, כדי שיבינו כמה טוב להיות בני חורין בארצנו. לאבי יצחק, שנעלם בשואה ועקבותיו לא נודעו. לאימי חסייה (לולה) ז"ל, שהעפילה יחד איתי לארץ. לאחותי דיטה, תיבדל לחיים ארוכים, שבזכותה שרדתי. לגיסי יהודה, שצעד אל מול כדורי הגסטפו וזמר עברי על שפתיו. ולזכר כל בני משפחתי היקרים, שלא זכו ונשארו שם לנצח.
הדף נקרא 62 פעמים
אהבתי חיבבתי
אין תגובות
בצע לוגין על-מנת להגיב כאן
הבו לי דף באקראי